letters to a young traveller

Synopsis:

A father and son travel by train to the Balmoral Institute, where the father will ask for work as a teacher. When they arrive, the father petitions the director of the institute to also accept his son, an aspiring composer, as a resident there. But the son is repulsed by the institute. He flees, embarking on a long voyage. The father remains at the institute and discovers he has a rival for the permanent position. The two men carry out a set of trials, hoping to be retained. We meet Ava, an exile who works as administrator at the institute.

Un père et son fils se rendent en train à l'Institut de Balmoral, où le père demandera à travailler comme enseignant. À leur arrivée, le père demande au directeur de l'institut d'accepter également son fils, un aspirant compositeur, comme résident. Mais le fils est repoussé par l'institut. Il s'enfuit et entreprend un long voyage. Le père reste à l'institut et découvre qu'il a un rival pour le poste permanent. Les deux hommes procèdent à une série d'essais, espérant être retenus. Nous rencontrons Ava, une exilée qui travaille comme administratrice à l'institut.

Director’s Notes:

Dedication:

This is a film dedicated to my parents. They taught me to appreciate reading and books, and many other things. My father wrote me many letters. They were often charming and candid, full of advice he couldn't help sharing. Some of the things he described to me about where he lived were quite alarming. My mother taught me how to read. She wrote thoughtful and lyrical poems, but when she read them aloud, I truly felt them in a different way.

Reenactments:

Certain emotions are difficult to describe, even if they are not difficult to remember. Reenactments such as those performed in this film allow me see those emotions and to think about them with a little distance. Good-bye scenes, in particular, are hard to contemplate and stage.

Working with my family:

It's not my intention to bring more melancholy into the world, although it seems with this film I have not been able to avoid it entirely. I've tried to balance this effect with some amusing elements. However, what really allows me to work on stories that express an inherent sadness is to know that I can count on the support, commitment, and creativity of my family.

Dédicace

C'est un film dédié à mes parents. Ils m'ont appris à apprécier la lecture et les livres, et bien d'autres choses. Mon père m'a écrit de nombreuses lettres. Elles étaient souvent charmantes et franches, pleines de conseils qu'il ne pouvait s'empêcher de partager. Mais certaines des choses qu'il me décrivait sur l'endroit où il vivait étaient assez alarmantes. Ma mère m'a appris à lire. Elle écrivait des poèmes songés et lyriques, mais lorsqu'elle les lisait à haute voix, je les ressentais vraiment d'une manière différente.

Les reconstitutions :

Certaines émotions sont difficiles à décrire, même si elles ne sont pas difficiles à retenir. Les reconstitutions telles que celles réalisées dans ce film me permettent de voir ces émotions et d'y réfléchir avec un peu de distance. Les scènes d'adieu, en particulier, sont difficiles à contempler et à mettre en scène.

Travailler avec ma famille :

Je n'ai pas l'intention d'apporter plus de mélancolie dans le monde, bien qu'il semble qu'avec ce film je n'ai pas pu l'éviter. J'ai essayé d'équilibrer cet effet avec des éléments amusants. Cependant, ce qui me permet vraiment de travailler sur des histoires qui expriment une tristesse inhérente, c'est de savoir que je peux compter sur le soutien, l'engagement et la créativité de ma famille.

LYT_PROMO_5_ARCHIVES_NOTEBOOKS copy.jpg